02 03 שושנ'ס: גן באלפיים 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

גן באלפיים

34
חופשת הקיץ המשפחתית, החזירה אותנו לאלפים הצרפתיים...ולא יכולתי שוב מלהתאפק ולצלם שוב את אדניות הפרחים המהממות שלהם בכל פינה, להתענג על העצים היפים ופרחי הבר כשברקע כל הזמן הפסגות המושלגות של האלפים. 

שילוב מנצח של רב שנתיים דוגמת וורבנה ארגנטינית ועונתיים (פטוניה סגולה), יוצרים משחק של גבהים, צבעים וטקסטורות מרכיבים את האדנית כמו פאזל לתמונה מושלמת.


בהרבה גינות ירק ביתיות של המקומייים, נתקלתי בעודנו מטיילים, אפשר היה לראות אותן מלמעלה, חלקות, חלקות בזמן שעלינו ברכבל או כשטיילנו ברגל. אבל בפלייר שמזמין לחוויה משפחתית בגינה המיוחדת הזו נתקלתי במעלה אחד הקרחונים, וברור היה לי שנהייה חייבים לבקר שם.

Jardin des Cimes - גן בגובה של כ-1000מ' בעיירה קטנה בלב האלפיים. הגן הוא הזמנה לגלות את הטבע, ההרים, הגנים והגינות המטופחות ואת המטבח המקומי בטיול נינוח של שעה וחצי.
כבר שנכנסים, אי אפשר שלא להתפעל מהמקום המתוכנן והמזמין, העציצים הגדולים וסלסלת הענפים הקלועים הענקית שבכניסה. וכן, הנוף. עוצר נשימה.

ענפי ערבה קלועים לסבכה עגולה, שיוצרת פינת ישיבה אינטימית

אי אפשר להקל את היופי הזה כל כך מהר, היינו חייבים להתיישב לרגע לשתות קפה, ולהנות. קיש ירקות מגינת הירק וסלט שהוגש לנו היה מופלא ואחרי שאכלנו ושתינו יכולנו להתחיל בטיול...

המטבח מתבסס על ערוגות הירק שבמדרון

שביל הטיול הוביל אותנו דרך קשתות המטפסים אל עבר היער, למסע קסום בין שבילים, עבודות אומנות אל עבר 'פסגת האלפים' שקיבלה ביטוי אומנותי.


פסגת האלפים מלאה בפתיתי זכוכית=שלג

בריכת מים מלאה בצמחי מים, שביל פסיעה מגזעי עץ ששקועים בבריכה ופיסול אומנותי מקסים.


השביל ממשיך ומתפתל, כשכל הדרך מלאה בצמחי תבלין פורחים ומאות דבורים ופרפרים שנהנים מכמות הצוף האדירה. כוורות דבורים, בפינה קסומה, חלקן מלאות תמונות של פרחים, דבורים ופרפרים וכוורת אחת שקופה, כדי שיהיה אפשר לראות את הדבורים בפעולה. קבוצות מאורגנות של ילדים, מורים וגננים מגיעים לסיורים מודרכים בגינה המיוחדת הזו ולומדים איך להקים בעצמם גינה שכזו.

שביל צדדי נוסף, מוביל לגינה קהילתית שאינה שייכת כלל לגן, אלא שייכת לתושבים עצמם. כל כך הרבה רעיונות פשוטים ויפים איך לגדל ירקות וצמחי תבלין, לתמוך בהם, לאפשר להם לטפס על גבי הסבכות להנות מיופיים ופירותיהם.




הדלעות גדלות במורד המדרון. כדי לתמוך בהם, קלעו טרסה קטנה מענפי ערבה. 


כל כך הרבה רעיונות, מחשבות במקום קסום אחד...

שלכם, 
שושן

תוויות: , , ,

35 36 37 38