02 03 שושנ'ס: ארגונית לגן 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

ארגונית לגן

34


המחסן שלי כבר מזמן זקוק לסידור דחוף! ערמות של עציצים, כלי עבודה, כפפות מפוזרים בכל מקום, יוצרים בלאגן נוראי. חצי מהזמן שאני מצליחה להקדיש לעבודה בגינה שלי, מבוזבז בחיפוש אחרי הכפפות והמזמרה ושאר כלי העבודה.
מתוך הצורך שלי לעשות סדר אחת ולתמיד, פניתי לאורי קדר מ'סטודיו קדר' ויחד  נולד הרעיון המקסים הזה שמארגן לי את כלי הגן - 'ארגונית לגן'.
הפוסט הזה מיועד לכם כדי שגם אתם תוכלו לארגן לכם את כלי העבודה הקטנים והגדולים, הכפפות, הסינר, מחברי השן, המסמרים , העציצים הישנים יחד עם שאר האביזרים הנוספים שאינם מוצאים את מקומם, בדרך פשוטה ונוחה.
החומרים הנדרשים:
5 לוחות עץ אורן מחוטא ומוקצע במידות 10/2.0 ובאורך 100 ס"מ כל יחידה
8 יח' ברגי סיבית 4.0/35
7 יח' ברגי סיבית 4.0/20
6 יח' ברגי פח 13
7 יח' מסמרי 10
3 יח' תופסני ידיות מתכווננים 
1 יח' תופסן מתכת למסמכים
3 צנצנות זכוכית עם מכסה פח (קוטר מקסימלי של 65 מ"מ)
צבע מתכת- לצביעת המסמרים
צבע עץ איכותי דוגמת Flood  (בדוגמה – גוון sage green) 
צבע גיר/מגנטי  של 'טמבור'  או  כוס עם צבע בכל גוון + 2 כפות רובה - להכנת תויות ע"ג הצנצנות
סרט נייר דביק
גלגלת לצביעה / מברשת
לתלייה- דיבלים / ברגי אסכורית 40

אופן ההכנה
שלב א – 
צבעו את לוחות העץ בצבע עץ איכותי מכל הכיוונים(בדוגמה הלוחות נצבעו בצבע עץ של חברת Flood  בגוון sage green).. כדי לקבל מרקם אחיד של צבע, מומלץ לצבוע בעזרת גלגלת. צביעה במברשת נותנת מראה מוברש עם פסים עדינים.

 שלב ב – 
חיבור בצורה אנכית בין שני לוחות עץ  כפי שמופיע בשרטוט (לוחות 1ו 2 ולוחות 4 ו 5) . מומלץ לסמן בעפרון בלוח מס' 2  ובלוח מס' 4 את רוחב הלוח האנכי, ואת מיקום חורי החיבור. לאחר הסימון יש לקדוח את החורים ובהמשך לחבר בעזרת ברגי סיבית 4.0/35 מ"מ.




שלב ג– חיבור מכסי צנצנות הזכוכית.
מדדו וסמנו קו אופקי מהקצה העליון של לוח מספר 5 במרחק 1 ס"מ  ו5 ס"מ מהקצה השמאלי של הלוח. את הסימונים הבאים יש למקם במרחק 20 ס"מ ו 40 ס"מ מהנקודה הראשונה. מקמו את המרכז של מכסי הפח בנקודות שסימנתם, וחברו עם 2 ברגי פח 13. 




שלב ד – חיבור תופסנים מתכוננים לכלי העבודה.
מדדו וסמנו 5 ס"מ מהקצה הימני של לוח מספר 3 של הלוח. את הסימונים הבאים יש למקם במרחק 20 ס"מ ו 40 ס"מ מהנקודה הראשונה. מקמו את המרכז של התופסנים בנקודות שסימנתם, וחברו עם 2 ברגי סיבית 4.0/20.










שלב ה – הכנת ווי תלייה ממסמרים.
טבלו מסמרי 10 כשהראש שלהם כלפי מטה בתוך כוסית עם צבע. המתינו מספר שניות עד ששאריות הצבע יטפטפו, הפכו את המסמר ותקעו לייבוש בתוך חתיכת קלקר או קאפה לייבוש.


שלב ו – חיבור מסמרים ותופסן מתכת.
מדדו וסמנו על גבי לוח מספר 4 את נקודת האמצע בין המכסים, דפקו 2 מסמרים באמצעות פטיש.
על גבי לוח מספר 3 מדדו מהצד הימני וסמנו את מרחק האמצע בין התופסנים, דפקו 2 מסמרים באמצעות פטיש. עכשיו, מדדו מהכיוון השמאלי 5 ס"מ ו 45 ס"מ, סמנו נקודות ו דפקו 2 מסמרים. 
כדי לחבר את תופסן המתכת, סמנו 25 ס"מ מקצה הלוח השמאלי, וחברו את התופסן בחור יחד עם  בורג סיבית 4.0/20 באמצעות מברגה.











שלב ו – הכנת תוויות ע"ג הצנצנות
ניתן להכין תוויות בדרכים שונות, בדוגמה צבענו את צנצנות הזכוכית ישירות בצבע גיר שחור.
צבע גיר – ניתן לרכוש מוכן בצבע ירוק או צבע מגנטי שחור-אפור וניתן גם להכין לבד עם צבע בגוונים שונים. ערבבו כוס אחת של צבע סופרקריל בגוון לבחירתכם, הוסיפו 2 כפות רובה וערבבו היטב. הצבע מוכן לשימוש. 
תוויות-  חתכו רצועה של סרט נייר דביק והניחו ע"ג נייר צלופן / שקית ניילון עבה, צבעו בצבע הגיר והניחו לייבוש. הסירו את הנייר שהתייבש, חתכו במספריים והדביקו על גבי הצנצנת. 
 

תלייה – קדחו חורים בשני קצוות לוחות מספר 2,3 ו 4 במרחק 15 מ"מ מקצוות הלוח, כהכנה לחבור לקיר או לגדר וחברו באמצעות דיבלים לקיר הבטון  או בעזרת ברגי אסכורית למחסן.
המרחק המומלץ לתלייה בין הלוחות:
לוח עליון – לוחות 4 ו5 
לוח אמצעי – לוח 3, במרחק של 25.5 ס"מ בין החלק התחתון של לוח 4 לחלק העליון של לוח 3.
לוח תחתון- לוחות 1 ו 2. במרחק של 118 בין החלק התחתון של לוח 3 לחלק העליון של לוח 2.
הגובה  הכללי של הלוחות הוא 171 ס"מ, מרחק מהרצפה בגובה של 25 ס"מ.




עכשיו הכל מסודר! אפשר כמובן, להיות יצירתיים ולהוסיף ולהוריד כנדרש צנצנות, מסמרים ותופסנים, לפי מה שנמצא אצלכם. את הארגונית ניתן לתלות במרפסת על גבי הקיר או על גדר או כמו בתמונה על גבי קיר של מחסן.


שלכם, שושן

תוויות: , , ,

35 36 37 38