02 03 שושנ'ס: על תערוכה אחת Jardins jardin ושלוש הגינות הכי הכי...! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

על תערוכה אחת Jardins jardin ושלוש הגינות הכי הכי...!

34
לנסוע לפריס לתערוכה...! נשמע לי כמו חלום לפני מספר חודשים כשהרעיון עלה במוחי. אני אוהבת תערוכות, ואני אוהבת לראות מקומות חדשים ובעיקר ל'פתוח' את הראש לרעיונות יצירתיים ולקבל קצת השראה...כזו שממלאת את כל כולך.
חלומות סופם להתגשם, או לפחות הפעם זה קרה! בסוף (וזה כבר בפוסט אחר לגמרי..) הצלחתי לעלות על המטוס ולהגיע לפריס, לנסיעה עסקית...וברור שהתחשק לי ל'חרוש' את כל פריס אילו רק היה לי מספיק זמן, אבל החלטתי להתמקד במטרה שלשמה נסעתי. הכיף הגדול באמת, היה שהתערוכה מוקמה בלב ליבה של פריז בגני Tuileries ליד הלובר ושדרות אליזה, כך שיכולתי להנות גם מפריז וגם מהתערוכה...והן לא איכזבו ואפילו זכיתי להפתעה, אבל זה בהמשך...

כ-20 גני הדגמה נבנו במיוחד לצורך תערוכת הגינון בפריס Jardins Jardin,
באמת כל אחד יחיד ומיוחד... מביא איתו ניחוחות אחרים נפלאים...חלקם משכו אותי להכנס פנימה ולטייל בהם, ולחזור ולהנות מהם שוב ושוב...לגלות בכל פעם פרט חדש שלא ראיתי קודם. וחלקם ממש לא. מבט מהיר גילה לי שגם הצרפתים יכולים לעצב סתם גינות שאני אישית לא הייתי מציגה בתערוכה שכזו...ולכן, החלטתי לבחור לעצמי את שלוש הגינות שבאמת ריגשו אותי, ומשכו אותי להתבונן בהן שוב ושוב ולהתפעם מהחשיבה התכנונית שהקדישו להן.


גן מאד מעניין שמשך לתוכו עשרות מבקרים... שילוב באמת מנצח של קשתות מים שניתן ללכת תחתיהן, אלמנטי מים שניתן לגעת בהם, מראות והשתקפויות שונות שנוצרים במשחק המשולש  בין המים, המראות והצמחים. עיצוב מרשים אך לא פרקטי, עם קונספט מסובך שמצליח לצור המון עניין! שאפו!  


ולכן במספר 3 המכובד - Invert D'h20 - 'היפוך של המים' בתרגום חופשי...


הקונספט של הגן הוא שהמים, שהם אחד מהמרכיבים החשובים ביותר לצמחים, באים לידי ביטוי בטבע בדרכים ובצורות שונות. בדומה להליכה על טיילת, בין התאים השונים של הצמח, כך גם תוכנן הגן שייאפשר חקירה וטיול בין הנוזלים השונים של תאי הצמח...ואכן, אנשים טיילו, וחזרו ונגעו והסתכלו, עברו תחת המים והתבוננו במראות השונים והמעניינים שהתקבלו בכל מיני זויות ופינות של הגן.



המראות שהיוו חלק מהגן, ייצרו חללים שונים ומראות נוספים מכיוונים שונים, העניקו תחושה של גן שאינו מסתיים... 



גן קטן בקטגוריית המרפסות והטרסות שסיקרן אותי לא רק בשל גודלו ויכולתו להתאים לחצר קטנה בכפר או מרפסת בעיר, אלא דווקא בגלל השימוש בחומרים ובפתרונות המעניינים שהוצגו בו...גן מספר 2 - Aux Fraises et caetera  ובתרגום חופשי 'תותים וכן הלאה'..אפילו השם עצמו מאד מזמין ... 



קיר עץ עם פתרון מעניין לגידול עציצי תבלינים בצורה ורטיקלית, אופקית. אחד הטרנדים הכי חזקים היום!לייצר דבש בעצמכם? נשמע מוזר, אבל כל כך נכון למשוך דבורים לגינה שלנו כדי שיאביקו את הצמחים, במיוחד באזורים אורבנים! מרוויחים פעמיים גם פרחים, צמחי תבלין ירקות ואפילו פירות וגם דבש! וגם תודו שזה נראה ממש טוב בתוך הגינה...   

חיפוי קש! גם זה נראה לרגע מוזר אבל חומר גלם זמין, זול, נראה מעולה בתוך ערוגה!

מרצפות בטון, עץ, דשא במרווחים בינהם תופר בצורה מושלמת את החיבורים. תראו איזה יופי קורות העץ שמסתיימות באורכים שונים, מכניסות כל כך הרבה עניין...והערוגה הקטנה ככה באמצע בגובה הריצוף עם צמחים במראה טבעי... מקסים! 


ובמקום  הראשון... Le Jardin Plaisir- בתרגום חופשי 'גן ההנאה' !

כן, בסוף הרי המטרה האמיתית היא העונג וההנאה שבגן. כאן הצליח המתכנן Pierre Alexanre לתכנן גן פונקציונאלי ופרקטי, מעוצב להפליא עם חללים מעניינים בגבהים שונים...ומעבר לכל חלל שניתן להנות בו בכמה מישורים- רגיעה ומנוחה, רחצה בבריכה ומעל לכל להתענג על פירותיו.

גן שבנוי בשלושה מפלסים! רק כשנכנסים מתחילים להבין מה יצרו כאן...גן שבו הקונספט מוקדש לרגיעה והנאה אינסופית..! תראו למטה מימין את סידור הירקות המהם הזה! אפילו לתרנגולות  יש מקום של כבוד בראש הגן...


אחרי שעולים במדרגות מתגלה בריכה בין הבמבוקים, עם מקומות ישיבה והתרגעות...


שולחן סלון עם אקווריום?  חלל נוסף בצמוד לבריכה. כן כבר אמרנו נחים ונהנים בגן הזה, כל כולו מוקדש לכך...

שיחים מעוצבים וצמחיה במראה טבעי, שפע ירוק מקיף את הגן


השתקפות במראה שהונחה על צלע אחת של הגן, מוסיפה עוד המון עומק...


וזה המפלס השלישי, שמיועד לטובת גידול התרנגולות...























תם ולא נשלם...אבל אלו באמת השלוש הכי מוצלחות בעיניי! וכמובן, שהיו שם עוד גינות מעניינות ואני לא יכולה להתאפק...ולכן, שתיים קטנות ואחרות עם קונספט עיצובי חזק...



הראשונה מתקפלת. כן, מתקפלת....! בנו גן כמו של פעם בתקופת הרנסאס, עם הגינות הצורניות והגזומות היטב וקפלו לקוביה..ואז פתחו...ותראו מה יצא..!


והשנייה...מסקרנת למדי! מה לא תכנסו פנימה לראות מה מסתתר מאוחרי הוילון הלבן?


!!! קיר ענק! אבל ענק! כולו ורדים...מטריף!



ובסוף היום, כשחשבתי שזהו...הסתיימה לה התערוכה, גיליתי להפתעתי תוך כדי שיחה עם אחד המציגים (שהסכים לדבר איתי באנגלית...!) שיש לא תאמינו תערוכה נוספת! גדולה אף יותר...במרחק של כמה דקות הליכה.. וכן היא נפתחה יחד עם התערוכה הזו במפתיע, בניגוד לשנים קודמות...וואו! איזה אושר! אני רק יכולה לספר כרגע שהיה עוצר נשימה! כן. לגמרי.אבל זה כבר בפוסט הבא...


שלכם, שושן




תוויות: , , ,

35 36 37 38