02 03 שושנ'ס: הסלון והמטבח עוברים החוצה 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

הסלון והמטבח עוברים החוצה

34


פרטים רבים, רעיונות ועיצובים קסומים מילאו את הגינות הרבות שעוצבו בתוך החלל המדהים של Grand Palace

LE POTAGER GÉANT – 'גן ירק עצום'
הגן המרכזי שהוקם בשטח  של 300 מ"ר, משך לתוכו מבקרים רבים, שהכיל בתוכו סצנות רבות שנלקחו מפנים הבית והובאו החוצה לגינה, בעיצוב מעורר התפעלות. הסלון הביתי, שולחנות הקפה, שידות, תמונות, ארגזים ואפילו המקרר והאמבטיה יצאו לגינה והפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף. לצד קירות ירוקים גבוהים, נשתלו עשבוניים רב שנתיים, צמחי ירקות ושיחי פירות, סידורי פרחים לצד סידורי ירקות מרהיבים, צמחי נוי לצד צמחי ירקות, ישן ליד חדש.

סידור ירקות מהמם, היישר מהגינה! 

הסלון הביתי יוצא החוצה, ספות העור, הכריות, מזוודות ישנות ומנורות... 

השידה שהיתה בחדר האוכל, הארונית הישנה, כסאות המטבח, וקנקני המים  יוצאים גם הם למרפסת


המקרר הישן נכנס לגינה, ומאפשר לקישואים לגדול ולטפס היישר לתוכו...



גם האמבטיה לוקחת חלק בחגיגה בגינה...תראו איזו בריכת נוי מקסימה היא הפכה להיות!

מבחר גדול של 'צמחיה אכילה'  (edible garden) נשתל בגן, ופתרונות שונים ומגוונים ניתנו לגידולה בחלל האורבני. צמחי הירקות, התבלינים ועצי הפרי, נשתלו כחלק מצמחי הנוי המעוצבים בגינה, ללא הפרדה ברורה לאזורי גידול ירקות ותבלינים אלא גושים מעורבים, זה לצד זה.




צמחי תבלין, לצד דגניים ותורמוסים עונתיים.



ערוגת ירקות עגולה מוגבהת, ברקע ויסטריה מטפסת.

שיח גפן ומסביבו מבצבצים פרחי תורמוס 

החצילים נשתלו בתוך עציץ גבוה ושולבו בגן

התרנגולות לוקחות חלק חשוב בגן. לצד גידול ירקות, יש גם אספקה של ביצים טריות



הקונספט של הגינה התבסס על ההנאות הפשוטות של הגן והראה כי הגן יכול להיות אטרקטיבי וידידותי לסביבה, תוך שמירה על ערכי הליבה של שיתוף משפחה והעברת ידע בכל הנוגע לגידול הצמחים והעצים בגן וההנאה שבכך.

LE YELLOW GARDEN TRUCK – 'גן המשאית הצהובה'  
גן קסום שהסתתר באחד המקומות הירוקים הקטנים והרבים בתערוכה, בדומה לגנים הקטנים המסתתרים בערים הגדולות, בלתי נראים מהרחוב, כאוצר קטן המכיל אינספור זיכרונות. הגן נבנה בממד אנושי ואישי, חסר שאיפות מודרניות, ורצון להמציא מחדש את העבר. הגן מוכיח, שניתן ליצור גן נוח, אופנתי ונצחי מדברים פשוטים, כמעט בסיסיים. הטבע הוא פראי ונדיב, היופי הוא פשוט וקל וניתן לקחת את הדברים טריוויאליים ביותר למימד המשפיע ישירות על הנשמה שלנו. 
גדר עץ בגבהים שונים, שער כניסה מעץ, רקע של שיחים, צמחים במראה טבעי, אוסף תרנגולות חצר יפות ורכב סיטוראן מסחרי מדגם H  צהוב וישן, הצליחו לצור את הקונספט הפשוט והקסום.



בריכת נוי גדולה ניצבה בכניסה, ומשכה אנשים מכל עבר כשפיזרה בכל כמה שדקות ענני ערפילים, מתוך אלמנט מתכת בצורת עץ. בזמן שהערפילים מתמוגגים להם בחלל, ביעבעה לה מזרקה קטנה בצד השני של הבריכה מבין צמחי המים והמראות הפכו למחזה מהפנט ומושך. 




חלל מקסים נוסף וקטן, שעוצב בפשטות והכיל בתוכו עולם ומלואו לתצרוכת אישית.  אלמנט מים קטן,  צמחי ירקות ותבלינים לצד צמחי נוי, מחסן עץ פתוח (shed) לאחסון לוגים של עץ וכלי עבודה, ומעל לכל גגון ירוק שמנצל את השטח העליון לטובת צמחייה ירוקה. לחלל שמתאים מאד כמרפסת קטנה בעיר, הוסיפו כוורת דבורים. רעיון מקסים ופרקטי, הדבורים יוכלו לעזור בהאבקת הפרחים ואחר כך יהיה ניתן לייצר דבש אמיתי. לבד. 

חלל על גג הבניין – הכביסה הלבנה, צלליות המבנים מהעץ , ערוגות צמחי הירקות ונגן האורגן שבו את הלב. חלל עם הרבה תמימות ואופטימיות על גג העולם בלב פריס. מקסים.



עם התמימות המקסימה הזו, אני בוחרת הפעם לסיים. מבחר אופניים מעוצבים  במיצג  אחד  מתוך מספר מיצגים נוספים של אומנים  שהשתתפו בתערוכה כחלק מ'האמנות בגן', אבל זה כבר בפוסט הבא...מחכה לכם שתצטרפו אליי.




שלכם שושן

תוויות: , ,

35 36 37 38