02 03 שושנ'ס: יקום קסום בארמון של זכוכית 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

יקום קסום בארמון של זכוכית

34



בסוף שבוע אחד, הטבע פלש ל- Grand Palace  פנינה ארכיטקטונית בפני עצמה, והפך  אותה לחממה אורבאנית ענקית!  מאות עצי ענק ושיחים גדולים הוכנסו לתוך המבנה ושימשו כתפאורה לחלל קסום וירוק, כשברקע מעל מבצבצים השמיים מבעד לזכוכיות המבנה. לרגע ניתן היה להתבלבל ולהרגיש כמו בתוך פארק ענק.

ארמון זכוכית ובתוכו יקום קסום 


עצי ענק הובאו במיוחד ממבחר משתלות בצרפת והוכנסו לתוך החלל העצום







מאחורי התפאורה המרשימה הזו עומדת מחשבה ומטרה מאד ברורה של שילוב הצמחים בנוף העירוני . 
המטרה היא להבהיר כי, עצים גדלים בטבע בקצב גבוה פי 7 מאשר בעיר, ולכן המגמה היא לשתול בעיר עצים בוגרים, ללא צורך בהמתנה של שנים לצמיחתם הטבעית. ע"י שתילת עצים בוגרים, ניתן ליצור אפקט מהיר יותר של צמחייה באמצעות העצים, בעיקר במקומות בהם התחושה חזקה שהבטון צומח ומשתלט על חיינו.
הצמחים הגדולים והבוגרים האלה כל כך מונומנטליים, שהם מאפשרים לגלות את האמנות  שבגינה, ולדמיין היום את הפוטנציאל איך יהיה לחיות עם צמחים בוגרים.  מדהים!  כל כך הרבה מחשבה, היגיון והסתכלות קדימה ומעל לכל, יכולת להרים כזו תערוכה ולהצליח להעביר בדיוק רב את הקונספט הזה לכל מי שהגיע לבקר....!

במרכז התערוכה הוקם מבנה עץ עצום, שאיפשר למבקרים לעלות עד למעלה במדרגות לוליינות מתפתלות, ולהשקיף על הנוף עוצר הנשימה מסביב. מכל פינה בתערוכה בלט המבנה המרשים הזה בעיצובו, בגובה 12 מטרים. המבנה תוכנן ע"י Ghislain André ובוצע ע"י חברת La Cabane (ממליצה לכם להכנס לקישור לאתר החברה ולהנות מבתי עץ נוספים ....מדהימים!)



ומעבר להכל, ואולי הכי חשוב הפריזאים באו להנות! ומכל רגע! ואני מודה שאי אפשר היה שלא...בכל פינה יכולת למצוא דוכן עם קפה ומאפים משובחים, דוכן גלידות ופינות ישיבה שפוזרו במרחבים העצומים של 13,000 מ"ר!!! התערוכה נפתחה בסוף השבוע, ולא סתם...משפחות עם ילדים, מבוגרים, בעיקר מקומיים, כולם באו להנות! 


העיצוב שהתרכז עד עכשיו בחלל הפנימי של הבית יוצא החוצה, למרפסת - הסלון והמטבח עוברים החוצה!  המרפסת בעיר היא עכשיו חלק בלתי נפרד מתכנון ועיצוב הבית. ההתמקדות היא באסתטיקה והנוחות של ריהוט הגינה, התאורה, המטבח החיצוני. פרטים רבים, רעיונות ועיצובים קסומים מילאו את הגינות הרבות שעוצבו בתוך החלל המדהים הזה...


ולסיום, נקודה למחשבה - הגינה, בתפיסה הצרפתית, מבוססת על ערכי היסוד של שיתוף ההנאות הפשוטות והקהילה. אין זה מקרי שהתערוכה הזו, שזרעיה נזרעו כבר בשנת 1993 בעת משבר, חוזרת לאחר הפסקה של כ- 15 שנה,  גם הפעם בעיתות משבר. האמנות של הגן צמחה כדי למלא את החלל שנוצר בעת ששיעור האבטלה מתחיל לעלות, ואנשים נוטים לסגת לבתיהם ולטפח את הגינה שלהם כמקלט בטוח, המשקף את שימור הזהות הצרפתית.
בתערוכת 'גן אמנות' הורגשו הערכים של קהילה וההנאות המשותפות בצורה מאד חזקה. כל כך חזקה שאפילו אני, כתיירת, לא יכולתי שלא להרגיש בה.

את כל הפרטים ,הרעיונות והעיצובים הקסומים שמילאו את הגינות תוכלו לראות כאן בפוסט הבא...


שלכם, שושן






תוויות: , ,

35 36 37 38