02 03 שושנ'ס: עלים ממולאים של גפן 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

עלים ממולאים של גפן

34
כמו בכל יום, בימים האחרונים בבוקר, מצאתי את עצמי יושבת לשתות קפה במרפסת הקדמית...ואיכשהוא בעודי מדברת בטלפון ומתחממת מקרני השמש נכנסה עגלה ובה ילדה מתוקה נדחפית ע"י המטפלת שלה {שפעם אפילו היתה המטפלת שלי בגן, וזה היה מזמן...} וביקשה לשאול לשלומי...ובעודי מדברת בטלפון הסתובבה להנאתה בגינה... ואז נתקלו עיניה בגפנים היפות שלי, שהתמלאו להן בעלים צעירים ורעננים....בהזדמנות הראשונה ביקשה כמה עלים, כדי שתוכל להכין מהם ממולאים...וכך זה התחיל לו...

אני מאד אוהבת עלי גפן ממולאים ואין ספק שזו העונה הטובה ביותר להכין אותם!
העלים צעירים ורכים וממש מזמינים לקטוף אותם ולמלא בכל טוב...
לא ברור לי איך לא חשבתי על זה קודם, 
אבל המטפלת שביקרה אותי השאירה אותי עם הפנטזיה...
ולי לא נותר לי אלא לגלגל...


את ספר המתכונים של 'אורנה ואלה' אני מאד אוהבת, ואת המתכון לעלי הגפן שלהם גם....ויום העצמאות נתן לי הזמנות מצוינת להכין אותם..לקקנו את האצבעות, היה מעולה!



מתכון לעלי גפן ממולאים {מתוך ספר המתכונים של אורנה ואלה}


50 עלי גפן טריים 
{מהרו! עכשיו לקטוף מהגפן בגינה או לבקש מאחד הכורמים, הזדרזו לפני שמתחילים לרסס את הגפנים}

מלית:
3/4 כוס שמן זית
4 בצלים קצוצים דק
2 כפות צנוברים
1/2 כוס אוכמניות מיובשות
1 כוס אורז לריזוטו ( ארבוריו )
1/4 כוס מיץ לימון
3/4 כוס נענע קצוצה
3/4 כוס פטרוזליה קצוצה
3/4 כוס שמיר
3/4 כפית קינמון
3/4 כפית פלפל אנגלי טחון 
1 1/2 פלפל שחור טחון
1/2 כפית ציפורן טחונה

לבישול:
לחם לא טרי
1/4 כוס מיץ לימון
1/4 כוס שמן זית

להכנת המילוי:
מחממים שמן במחבת גדולה או סיר שטוח, מוסיפים את הבצלים ומטגנים 10 דקות עד שמזהיבים קצת, מוסיפים צנוברים, ואחרי 2-3 דקות את האוכמניות והאורז.
מערבבים עד שהכל סופג את השמן.
מוסיפים מיץ לימון, מסירים מהאש.
מוסיפים את העשבי תיבול וכל התבלינים.
טועמים ( אפילו שהאורז קשה ) ומתקנים ע"פ הטעם...

מכינים את העלים:
שמים בקערה גדולה ושפכים עליהם מים רותחים. חולטים במשך דקה, ומסננים.

מגלגלים...פורשים עלה עם הצד ה"יפה" כלי מטה שמים "פס" של מלית במרכז למטה, וסגרים את הצדדים על המלית ומתחילים לגלגל כלפי הקצה העליון. לגלגל הדוק, אבל  בעדינות.
מניחים עם הקיפול כלפי מטה שישאר סגור, וממשיכים.

בישול:
מניחים פרוסות של לחם בתחתית של סיר גדול וכבד 
על הלחם לפרוס כמה עלי גפן, על העלים לסדר בצפיפות את המגולגלים אחד ליד השני. 
להוסיף את המיץ לימון והשמן, ומים עד כדי כיסוי.
לשים צלחת הפוכה שתכסה את הכל ותלחץ על המגולגלים כלפי מטה, לכסות את הסיר
לבשל על אש קטנה שעה, שעה+ עד שהם רכים ומוכנים. לבדוק מדי פעם שלא נגמרים המים.

בתאבון! שושן

תוויות: , , ,

35 36 37 38